gry tekstowe

strona o grach tekstowych

Zork III

Producent: 
Wydawca: 
Rok (pierwsze wydanie): 
Język: 
Grupa: 

Data utworzenia

niedziela, Styczeń 15, 2012 - 09:48

Ostatnia aktualizacja

wtorek, Marzec 5, 2013 - 09:18

W Zork'u III trochę mniej koncentrujemy się na poszukiwaniu skarbów niż we wcześniejszych częściach. Gracz, nadal w roli poszukiwacza przygód, musi dowieść swojej wartości aby zostać Mistrzem Lochu. Aby przejść końcowy test, trzeba minąć strażników Zork'a w kompletnym stroju Mistrza Lochów. Gracz więc musi być wyposażony w amulet, pelerynę z kapturem, laskę, dziwny klucz, królewski pierścień oraz czarną księgę.

W przeciwieństwie do Zorka I i II pewne wydarzenia w grze zależą od upływu czasu. Po około 130 ruchach (komendach wpisanych w parser)  generowane jest trzęsienie ziemi. Po trzęsieniu ziemi rozbity akwedukt blokuje drogę z (ewentualnie do) pomieszczenia, w którym jest klucz (Key Room). W efekcie nie będziemy mogli rozwiązać królewskiej zagadki (Royal Puzzle) i zdobyć pierścień, a co za tym idzie – ukończyć grę.

Zork III, podobnie jak jego poprzednie wydania, jest grą dość trudną, zaprzęgającą szare komórki do pracy (co jest właściwie cechą większości gier tekstowych). Jest to czysta gra tekstowa, bez grafiki; świat opisują słowa.

Rok (platforma): 
Platforma: 
Screeny MS-DOS: