Beyond Zork
Data utworzenia
Ostatnia aktualizacja
Spora część fanów Infocom'u, Beyon Zork'a uważa za ostatnią „oficjalną” część serii Zork, ponieważ kolejne „Zorki” (takie jak np.: Zork: Nemezis, czy Zork Grand Inquisitor) zostały już stworzone po przejęciu Infocomu przez Activision. Beyond Zork odchodzi nieco od kanonu wcześniejszych produkcji Infocomu opartych tylko i wyłącznie na tekście, i w większości przypadków na rozwiązywaniu zagadek. Zostały wprowadzone dość prymitywna mapa wyświetlana na ekranie, statystyki, które praktycznie zawsze spotykamy w grach RPG (wytrzymałość, siła, zręczność, inteligencja, szczęście) oraz elementy walki.
Celem gry jest odzyskanie Kokosu Quendor'u, niesłychanie potężnego artefaktu zawierającego w sobie całą magię, a raczej Magię (przez duże „M”), który wpadł w szpony niewymownie paskudnej bestii – Ur-grue'a. Ur-grue potrafi otoczyć siebie ciemnością, przez którą mogą się przebić tylko promienie słońca. Tak więc aby uniknąć niewyobrażalnych konsekwencji, w jakiś sposób trzeba bestii odebrać kokos.